photo slide

Sunday, June 3, 2012

PENTING

Apabila meneliti harga emas hari ini dan carta emas semasa, saya tertarik dengan analisis yang dibuat oleh pakar-pakar ekonomi ini. Penelitian mereka pada rekod lepas menghasilkan analisis kepada satu Pattern.



Harga Emas sekarang ini sedang membentuk Chart Pattern yang sama seperti pergerakannya pada tahun 2008, ketika berlakunya krisis Sub Prima di Amerika, dan untuk tahun ini Pattern yang sama terbentuk disebabkan oleh krisis Zon Euro.


Pattern yang dikenali sebagai Pennants ini juga merupakan salah satu "Continuation Pattern", dan kebiasaannya harga akan gagal kira2 2 kali untuk melepasi paras harga Resistance pada garisan merah condong, dan akan mencuba untuk turun kira2 3 kali bagi melepasi paras garisan Support di garisan merah melintang diatas.


Selepas percubaan untuk melepasi paras garisan Support yang ke 3 masih gagal, maka sekarang ini harga terus naik semula dan dijangka akan melepasi garisan merah condong diatasnya (Resistance), yang mana pergerakan harga ini dikenali sebagai Breakout.


Dan biasanya selepas berlaku Breakout, harga akan bergerak naik dengan cepat menuju ke paras yang lebih tinggi berbanding harga tertinggi yang pernah dicapai sebelumnya, iaitu sekitar $1920/oz.


Berdasarkan prinsip asas Pennants ini, biasanya harga akan terus mendaki menyamai dengan ketinggian yang sama sebagaimana ia mendaki sebelum Pattern Pennants ini terbentuk. Dalam situasi ini, harga dijangka mendaki dengan paras pendakian yang sama sebagaimana pergerakannya dari tahun 2009 - 2010 iaitu kenaikan sekitar 180% dengan kemungkinan pendakian sehingga ke tahun 2015.

Sifir mudah ialah kenaikan 180 %. Bandingkan dalam tempoh 3-5 tahun. Semoga Allah memberkati setiap usaha kita dan mari kita lihat carta harga emas selama 5 tahun dan 10 tahun.






AYUH BELI EMAS...SCROLL KE BAWAH UNTUK PILIH EMAS .





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Name:
Email Address:
Address:
Tel. No :
Payment via : Maybank
Bank Islam
Bank Rakyat
Money Order

Put a website form like this on your site.